Het laatste stukje in het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda & Hans - WaarBenJij.nu Het laatste stukje in het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda & Hans - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje in het Noorden

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda & Hans

21 Februari 2011 | Thailand, Chiang Mai

Van vrijdag op zaterdag slapen we aan de voet van de Chiang Dao berg. Heel rustig gelegen, in een klein bungalowtje, het ziet er idyllisch uit. Alles is gegarandeerd voor een goede nachtrust...NOT! In het nabijgelegen dorp is een feest aan de gang en de bassen dreunen tot 3 uur 's nachts lekker door de vallei heen. Daarna vinden alle hanen in de omgeving dat het tijd is om op te staan en schreeuwen om het hardst. Ook wordt het tegen de ochtend erg koud, te koud voor het simpele dekentje wat op ons bed ligt. Na rijp beraad besluiten we de volgende ochtend dat we nog wel een nacht willen blijven, mits we een deken erbij krijgen. Het feest is vast afgelopen en we doen de oordoppen wel in. Als we vertellen dat we zo coulant zijn om nog een nacht te willen blijven, horen we dat we niet kunnen blijven, de tent is vol! Er wordt wat heen en weer gebeld en we komen terecht in een ander guesthouse, 4 superdeluxe bungalows op de top van een heuvel, spectaculair uitzicht alle kanten op en geen buren (dus geen hanen!).
Als we zijn geinstalleerd, rijden we de berg op tot we een bord: Naturetrail zien. Alle overige info is in het thai, maar wat kan ons gebeuren, we klimmen gewoon de berg op. Het is een smal pad, steil omhoog. Eerst bijna overwoekerd door uit hun krachten gegroeide kamerplanten, later komt er wat lucht door de rotsblokken die her en der liggen. Het is een vrij eenvoudig te volgen pad, maar toch geven we elk zijpad een merkteken, zodat we op de terugweg ons niet kunnen vergissen. Hoger op de berg komen we in een woud van bamboe terecht, het knarst en knerpt om ons heen alsof er tientallen deuren met roestige scharnieren heen en weer zwaaien. Nadat we anderhalf uur hebben geklommen en het eind nog niet in zicht lijkt, keren we om. De merktekens werken bijna allemaal, over 1 banjeren we vrolijk heen, de verkeerde kant op. We lopen ook zo snel naar beneden... Gelukkig weten we het spoor weer op te pikken en komen we na een uurtje weer bij de auto aan. We zijn drijfnat van het zweet en het is intussen alweer lunchtijd, dus we gaan lekker ergens lunchen.

's Avonds gaan we bij een aanbevolen thais restaurant eten. We nemen een menu, waarbij we een heleboel schotels op tafel krijgen. Niet te heet hebben we gevraagd, voor Hans is dat toch nog wel een beetje too spicy. Gelukkig worden we door een lekkere ladyboy geholpen, dat maakt alles weer goed! Samen met de sterrenhemel, de ruisende rivier en de zwoele lucht, natuurlijk.

De volgende dag is alweer de laatste dag van onze rondrit door het Noorden van Thailand. We bezoeken nog de hotspring van Chiang Dao, een paar bakken heet stinkend zwavelwater in een overigens prachtige omgeving. Daarna rijden we naar Chiang Mai, via de loop die we vorige week met de brommer hebben gedaan. Eind van de middag leveren we de auto met frisse tegenzin weer in bij de verhuurder. Het is zo leuk geweest om vrij en blij rond te rijden door het prachtige noorden. We hebben er weer veel mooie herinneringen bij, en nog meer foto's!

In Chiang Mai blijven we nog 1 nachtje, vooral om boodschappen te doen. Souvenirs, horloges, ondergoed, we hebben een hele lijst die we zorgvuldig afwerken (het is gelukt, hoor, Thomas en Niels, precies die jullie wilden, nu maar hopen dat ze blijven lopen!)
Dan nog een massage, een paar terrasjes, weer heerlijke krab en garnalen op de nightmarket, een zeer goede nachtrust, en dan wordt het tijd om het vliegtuig naar Bangkok te pakken. Op naar nieuwe avonturen in het Zuiden van dit prachtige land!

• 23 Februari 2011 - 08:47

Eefje:

Hoi wat een heerlijke verhalen zijn het weer. Om jaloers op te worden. En dan te bedenken dat jullie pas op de helft zijn. Geniet ze in het zuiden. Wij kijken nu al uit naar de verhalen van mooie hutjes op witte stranden!!! Neem wel wat van dat heerlijke weer mee naar nederland want hier is het maar nat en koud. Groetjes en geniet ze nog, Eefje.